En helt annan känsla

Idag vaknade jag upp med en helt annan känsla än igår. Jag tror jag vet varför. Igår var jag inne i värsta lyckoruset och det kändes verkligen som att ALLT löst sig. Men jag är fortfarande osäker. Det är ju gymnasiereform nu 2011 och skolan blir lite annorlunda. Läs på här om du vill =)

Skolan här uppe är inte mycket att hurra för. Självklart vet jag att man ska vara tacksam för allt Sverige erbjuder; gratis skola, tandvård, sjukvård. Ja allt vad underbara Sverige gör möjligt för oss! MEN jag tycker inte jag ska bocka och buga och inte göra det så bra som möjligt för mig! Det är ju ändå min utbildning! Jag är väldigt språkintresserad, jag älskar språk! Nu är det så att jag ska börja om ettan men jag har inte bestämt mig om jag ska göra det här uppe eller nere hos mamma. Det är otroligt svårt för mig att välja. Jag hatar att inte veta vad jag vill! Iallafall, det med språk... Det kommer vara så att det är obligatoriskt med ett språk i Samhälls tror jag. Fick faktiskt inget bra svar på det hos kuratorn idag... Väldigt... icke-kunnig. Haha, all around that is.

De har sparkat tyska-läraren här uppe och det är den enda tyska-läraren. De kan inte ha tyska-grupper nå mer eftersom det inte finns tillräckligt stor förfrågan. Skitdåligt IMO. Det lutar åt mamma om jag ska se det från det hållet men det är ju så otroligt mycket mer som spelar in! Jag skriver och skriver men kommer inte fram till något. Jag tror jag behöver betänketid helt enkelt. Ha en bra dag!
Vad heter du? =):


E-postadress: (Det är bara jag som ser den)


Din blogg:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Min profilbild
Rss