#8. Your beliefs

Det skulle snarare vara rubriken "Your non-beliefs". Jag tror verkligen inte på gud. Så det finns egentligen inte mkt att säga. Kanske att jag tror på spöken kan vara något? Om det nu finns spöken, vad är det för nåt? Den allmänna tanken är ju att det är själar men jag tror inte på att vi har själar... Hmm... Det där gör mig förvirrad.

Det här med spöken kanske är så som det var för mig när jag var kring 8-9 år gammal. Jag växte upp i en kristen familj men inte en Ned Flanders familj xD Jag föddes in i religionen även om mamma och pappa aldrig prackat på oss någon tro. När jag blev kring 8-9 så kom ett ljus upp för mig. Om nu gud finns, och om han nu funnits i all tid, vad finns det som bekräftar det? Det är lika dumt som att säga att det finns en blå-lila leopard i Madagaskar som ingen sett. Jaha? Hade du nu trott på det om någon skrev om det i nån bok? Nja, jag tror nog att man velat se det först. Det är inte bara det att troende hävdar så starkt att gud finns som får mig fundersam, om han nu skulle finnas, hur kan de veta att han funnits hela tiden? Åter till det om spöken, kanske är det så att allt skumt oförklarligt jag fått vara med om faktiskt har en förklaring? Jag är kluven... Jag vet faktiskt inte.

Vad heter du? =):


E-postadress: (Det är bara jag som ser den)


Din blogg:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Min profilbild
Rss