#9. Future plans/dreams/goals

Jag har många planer, drömmar och mål!

Hmm... en dröm jag alltid haft är att bli framgångsrik inom fotbollen, och som tjej innebär det ju självklart inte att man kan försörja sig på det. Tyvärr. Det väcker inte lika stort intresse och det finns en anledning till det. Männen spelar helt enkelt bättre. Fotbollsindustrin har alltid satsat på män före kvinnor och dessutom så har inte kvinnor spelat lika länge som män, vilket självklart gör att fokusen ligger främst på män. Hmm... jag skulle ändå vilja bli framgångsrik inom fotbollen för att jag älskar sporten, inte för att jag ser dollartecken i skallen. Det är en dröm jag haft sedan jag var 11 år gammal =) Det är däremot inte mitt livs mål. Mitt livs mål är att leva livet fullt ut, stå för mina handlingar och ta konsekvenserna på ett snyggt sätt. Att vara en bra människa helt enkelt och försöka leva som jag lär! Hycklare är något jag inte tål! Självförakt är inte en väg till lycka, och därför vill jag inte vara en hycklare. Jag försöker mitt bästa att rådgiva andra och hjälpa de så mycket jag kan!

En annan liten dröm jag haft, som mer är som en hobby faktiskt... man kan väl säga att jag mest leker med tanken =P Att bli erkänd sångerska internationellt. De som har hört mig sjunga har alltid prislovat mig och jag kan ju inte vara alltför förfärlig om jag aldrig någonsin fått en negativ respons ^^ Jag älskar att sjunga, jag sjunger i duschen, jag sjunger när bara jag är hemma och när någon märker mig så skäms jag och håller tyst xD Haha men jag kan sjunga framför andra om jag vill =) Har sjungt i samband med skolavslutningar osv =) Så kanske jag gör en satsning på det efter gymnasiet? Viktigast just nu är ändå studierna, det är ju min trygghet som jag kan falla tillbaka på om det inte skulle bli som jag vill =)

Största drömmen för mig är ändå att leva ett lyckligt liv, och det verkar som att jag är på god väg att tillföra en stor del lycka i mitt liv! =D

Vad heter du? =):


E-postadress: (Det är bara jag som ser den)


Din blogg:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Min profilbild
Rss