#20. Your childhood

Det är ganska komplext tycker jag att få ner hela min barndom i ord. Hela haha, nae, riktigt så mkt orkar jag inte eller vill jag inte skriva ^^ Men... Just min barndom... Det första som dyker upp i huvet: Ovisshet. Man var ju så skyddad ifrån allting, eller skyddad och skyddad... Det är en klar fördel att förstå vad det är som händer i sin familj, det gör man ju inte riktigt upptill en viss ålder. 6-7 år gammal snackar jag om nu. Att inte veta vad man skulle bli och att inte veta hur framtiden skulle bli var inte ett bekymmer. Det kan jag sakna men samtidigt inte. Grejen är att jag vill ha mål och drömmar men jag har inte det just nu, därför kan jag sakna barndomen, jag stördes ju inte av att inte veta vad jag ville sträva efter.

Min barndom... Just denna är svår tycker jag... Framtills att jag var 6 år gammal så var jag en lycklig liten tjej, utan tvekan. Sedan flyttade vi ifrån Floda, det man skulle kunna kalla för mitt barndomshem... Iallafall var det där jag bodde som längst i min barndom, skulle jag tro. Saken e att jag flyttat 7 ggr i mitt liv så jag har faktiskt ingen koll på hur länge jag bott nånstans vart jag än har bott. Iallafall så flyttade vi sedan till Backa, på Hisingen. Enorm skillnad på folket, minst sagt! Ifrån att ha bott i en skyddad liten byhåla till att bo i en storstad, och inte i vilket område som helst... Utan just Backa, googlar man Backa så är det få goda nyheter som dyker upp, det är jag helt hundra på! Som en kulturkrock nästan...

När tar barndomen slut? Jadu... Det e väl individuellt men jag tycker att min barndom slutade när jag var kring 12 år gammal mer eller mindre. Det finns en hel del jag varit med om, sånt som man inte skulle önska sina egna barn men jag tycker absolut att jag gynnats av det. Survive one storm and the next one won't be so hard on you.

Haha... Jag kom nyss på en väldigt bra liknelse om min barndom... PRECIS som när man skjuter iväg en gummisnodd! Mkt fart och det är inte alltid man vet vart målet är... Enkel matte... Jag har flyttat 7 ggr i mitt liv, alltså har jag bott på 8 ställen i mitt liv. 16/8=2... Dvs... I snitt så har jag bott nånstans i två år och sen flyttat... Nu blir jag visserligen 17 i december men ändå... Det är verkligen inte en stabil uppväxt x) It is what is is...

Haha, tyckte den skylten beskriver min barndom bra, i stora drag alltså, inte som att inte detta tecknet funnits med:
Vad heter du? =):


E-postadress: (Det är bara jag som ser den)


Din blogg:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Min profilbild
Rss